Sajroning kerajaan Astinapura katon prabu Duryudana
sing lagi kebingungan lan
kuwatir karo keamanan negarane amergi ana pendeta anyar ing sumur tunda( gunung perbatasan astina/ gunung argakelasa)
sing jengene begawan Bima suci. Saya dina saya akeh rakyat astina sing meguru karo pendita kuwi. Kedadean iki disawang
duryudana bakal ngilangi kewibawaan bisa-bisa dianggap merongrong
kedudukan. Kekhawatiran iki malah disurung karo Sengkuni sing dadekake Duryudana
nyalahno pendeta druna amergi wis di pangertini begawan Bima suci kuwi ora liya
yaiku Werkudara sing dadi murid druna. Duryudana karo Sengkuni nggunem druna
(mergo lapo kok mesti druna sing nyilokoi bima sing hiya hiy waliane bima malah
sing nyilokoi amergi Bima wis isa ngolehake ilmu kasempurnan nanging ora
langsung bali nang nagari amarta malh gawe pertapaan ing wilayah astina).
Nanging tuduhan Duryudana karo Sengkuni mau dibantah
karo drana, bima ngolehno ilmu kasempurnan niku amergi berkat ketekunanae lan ketabahan ing ndalem ngadapi sekabehane pecoban lan rintangan siji bedo karo kurawa lajeng sengkuni ngomong (terus lapo
bimo ora langsung muleh nyang amarta malh dirikno pertapaan ing wilayah astina
opo iki salah sijine strategine), lajeng druna nyelani karo nyakinno duryudana
karo sengkuni (ndik sisi liyane malh
nguntungno astina amergi bima milu-milu ndii lan bina moral rakyat astina, ndek
sisi liyane maneh ora anane bima ing amarta iku iso ngringkihno negara amarta,
menawi bima ora ana ing kerajaan berarti kerajaan kelangan kekuatan sehingga
nggampangna ndewek ngancurna negara amarta). Lajeng druna nyelok muride sing
anyar kanggo ngewangi nyerang negara amarta iku druna ngelakoni iku mau kanggo
nunjukna kebeneran pendapat lan kesetiaan karo raja lajeng piyambak bakal nemui
bima kareben tetep tekun ndolok ing pertapaan. Duryudana nyetujui pendapat
duryudana mau lajeng duryudana merintah sengkuni nggawa parakurawa ngewangi
raja sabrang kanggo nyerbu amarta.
Ing kerajaan amarta para pendawa kagton kebingungan
sedih lan susah amergi bima sing wis bubar ngolehna ilmu kasempurnan ora
bali-bali nang kerajaan malah ngilang ora weroh ndek ndi ndoloke malh disusul
karo arjuna sing sing iya lungo mbuh nandi parane amergi tanpa izin tanpa kanda
karo dulur-dulure kedadean iki malah bakal bebayani keselamatan negara. Ora
suwe patih tambak gandum teka karo wajahe sing ora tenang lapor nang kunta dewa
babagan anane musuh sing bade nyerang negara amarta. punta dewa kaget lan
kebingungan amergi dulur-dulur pandawa ora lengkap nanging ora ana pilihan
meneh punta dewa lajeng merintah para putra-putra pandawa sing isih ana ing
amarta kangge ngadepi serangan musuh. Ing ndalem peperangan para putra-putra
pandawa kuwalahan ngadepi raja sabrang sing didukung prajurit-prajurit astina.
Prajurit-prajurit amarta akeh sing gugur krana saking saktine raja sabrang
dibentak pisan prajurit-prajurit amarta muncal-muncal miber nang ndi cebloke,
lan prajurit liyane kucar kacer nyelametna awake dewe-dewe.
Ndek kahyangan jonggring saloka, betara guru uga
kawatir anane bima suci sing ngajarna ilmu kasempurnan ing para menungsa. Iki
bakal ngurangi eksistensi ndoloke lan kedudukan para dewa. amergi menawi para
menungsa ndalemi ilmu kasempurnan menungsa malah ora gelem nyembah lan berbakti
karo dewa. terus betara guru merintah para prajurit dewa kangge ngusir bima
suci saka pertapaane sing dipimpin karo betara bayu, betara brama lan betara endra.
Lajeng ing ndalem tengah jaten arjuna lunga nggoleki
kakake dewean arjuna ngerasa sedih amergi bima sing bubar ngolehi ilmu
kasempurnan ora muleh malah ngilang lunga ora ngerti parane nanging miturut
sarane semar arjuna dikongkon lunga nang wilayah negara astina mengko bakal
nemokna panggonane bima kakakne.
Ndek gunung arga kelasa/sumur jala tunda bima lagi
diparani anoman, niat awale anoman mung pengena ngelengna lan ngongkon bima
cepet muleh nang amarta nanging sak wise anoman ngerti kedudukan bima suci sing
sakbere malah anoman malah meguru nang
bima suci. Ora suwe teko meneh sang drona njalanno rencanane sing
tujuane ndorong bima ben tetep ndolok ing pertapaane. Lajeng teko maneh Arjuna
sing badhe mbucuk kakakne di ajak mulih nyang Amarta malih amergi lek di
tinggal lami-lami bakal mbebayani keslametane negara Amarta, nanging sak wise
Arjuna ngolehi pitutur lan wejangan saka Bima Arjuna malah meguru nyang kakakne
Bimasuci lan pingin melu ndolok ing pertapaane Bima suci.
Lajeng Drona, Anoman lan Arjuna di kengengken lunga
ninggalno Bimasuci dewean amergi arep ana para Dewa tekan yaiku Batara Bayu,
Brama lan Endra. Para Dewa niku tekan arep ngusir Bima nanging Bima ora gelem,
malah ndadekake padu mulut, omongan-omongan seng metu saka mulute Bima abot
sampek Dewa-Dewa iku kuwalahan ora isa mbantah maneh, lan ndadekke para Dewa
nesu mureng-mureng lajeng Dewa ngetokake gludug, geni, lisus, lan banyu,
nanging iku isih isa di atasi karo Bimasuci. Amergi para perajurit dewa ora isa
ngusir Bima saka pertapaane Batara guru ora trima lan melu-melu mudun saka
kahyangan kangge ngusir Bima, Batara Guru lan Bimasuci ekel-ekelan masalah
kedudukan lan eksistensi para Dewa sing sak temene sing ya di kaitno pisan
marang ketauhitan. Batara Guru uga kuwalahan ngadepi Bima amergi Bima iki ora
Bima biyasa nanging Bima sing di leboni sang hyang Wenang Batara Guru nyadari iku,
bareng Batara Guru ngerti sang hyang Wenang melbu ndek awake Bima, kabeh sing
di omongno Bima ndadeke Batara Guru sadar lan ndadeke tobat, lajeng Batara Guru
ninggal Bimasuci bali nang kahyangan.
Sak wise Batara Guru mungkur Arjuna, Anoman, lan Drona
bali nemoni Bimasuci malih nanging sak durunge ngomong napa-napa malah tekan
malih Kresna teka pingin ngilingna Bimasuci kareben mulih nyang Amarta saliyane
niku Bimasuci uga di tuturi, usahane tek ngolehna ilmu kasampurnan kuwi ora
mung nglakoni ibadat tok lajeng ninggalno kadonyane nanging uga isa di lakoni
kanti darma ing urip sadina-dinane, sapa sing nglakoni kebajikan milu memayu
hayuning bawana lan di landasi kanti rasa ikhlas lan pasrah kalian pengeran
supados insya Allah bakal di tampi lan bakal ngolehna ilmu kasampurnan uripe
apik ndunya akhirate, lajeng Bima uga di kandani lek negara Amarta lagi ora
aman di serang musuh lan Bima di kengken nylametna negarane lan rakyat-rakyate.
Ora suwe tekan malih Gatot Kaca lan Antareja golong
koming kedandap-dantap tiba ora tangi lajeng Bima langsung nulungi lan di
sadarna bareng wis sadar Gatotkaca kalih Antareja lapor babagan kondisine
Amarta sing kurat-karit di serang musuh, Bima langsung kaget ngadeg kaya-kaya
ora percaya banjur Bima sadar atine kegugah lan langsung Budha karo Arjuna
marang Amarta bareng wis sampek Bima, Arjuna lan sadulure melbu perang kanggo
ngusir musuh-musuhe nanging kabih ora ana sing bisa mandegna Raja Sabrang para
Pandawa kuwalahan amergi saking saktine Raja Sabrang niku wau, lajeng Semar
turun tangan lan sing ngadhepi Raja Sabrang dewean, Raja Sabrang montang
manting kuwalahan ngadhepi Semar lajeng tundhuk merga kalah banjur Raja Sabrang
malih ing wujud asline yaiku Batara Kala, bareng di takoni Semar “tujuannmu
ngapa ngubrak abrik Amarta.?” Karo ampun-ampun Batara Kala njawab “ora ana
tujuan apa-apa kejaba mung ngilingna Bima ben bali nyang Amarta”. Krungu
omongane Batara Kala mau banjur para Kurawa ngrasa isin lan malah muntap ngamuk
nanging Bima isa ngusir kabeh.
Para Pandawa bersyukur amergi Bima lan Arjuna bali
nyang Amarta malih lan para Pandawa isa bersatu malih, saengga ketenteraman,
kedamaian lan kesejahteraan bisa kawujud malih ing bumi Amarta.
0 komentar:
Posting Komentar